Captise%2C%20je%20kennis%20van%20de%20zorg
Captise%2C%20je%20kennis%20van%20de%20zorg
Captise%2C%20je%20kennis%20van%20de%20zorg
Captise%2C%20je%20kennis%20van%20de%20zorg

Agenda Jeugd

«augustus 2019»
madiwodovrzazo
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678

Komende activiteiten Events RSS

Komende activiteiten

Congres overvraging, stress en burnout bij kinderen en tieners

  • 11 april 2019
  • Weergaves: 1560
  • 0 Reactie

Lees meer in: Nieuws Jeugd Algemeen, Agenda Jeugd

Datum Activiteit: 11-4-2019 10:00 - 16:30 Exporteer Activiteit

Congres overvraging, stress en burnout bij kinderen en tieners

Het congres over overvraging, stress en burn-out bij kinderen en tieners vindt op 11 april aanstaande plaats in Utrecht. Wanneer jonge mensen met meer druk te maken krijgen dan ze aankunnen, liggen overvraging, stress en burn-out op de loer. De werkdruk op school is aanzienlijk en daarbij ervaren ze sociale druk om altijd bereikbaar te zijn vanuit social media en online games. Ook prestatiedruk speelt een rol: er moet gescoord en gepresteerd worden. Bovendien moet alles meetbaar zijn, dus op school maken ze de ene toets na de andere. En als je op je 25e nog geen droomleven hebt, dan heb je gefaald. Want op Instagram zie je toch volop rolmodellen voorbij komen die op die leeftijd hun tijd doorbrengen op luxe jachten in de stille zuidzee? Maar wat kun je als begeleider, hulpverlener of leerkracht dan doen om deze problemen te voorkomen, tijdig te signaleren, adequaat door te verwijzen en / of te begeleiden of behandelen?

Van de andere kant worden steeds meer jonge mensen opgevoed met het idee dat ze uniek en bijzonder zijn en dat alles wat ze doen geweldig is. Hun vaardigheid om om te gaan met moeilijke taken, werkdruk, teleurstelling en afwijzing wordt daardoor vaak onvoldoende ontwikkeld.

Met andere woorden: de draaglast voor jonge mensen lijkt groter te worden, terwijl hun draagkracht afneemt. Het is dan ook niet vreemd dat onderzoek laat zien dat overvraging, stress en burn-out bij kinderen en tieners de laatste jaren hand over hand toeneemt.

Maar wat kun je als begeleider, hulpverlener of leerkracht dan doen om deze problemen te voorkomen, tijdig te signaleren, adequaat door te verwijzen en / of te begeleiden of behandelen? Op deze vraag gaan de sprekers op dit congres uitvoerig in. Zij putten daarbij uit hun wetenschappelijke expertise en praktische ervaringen.

Sprekers
De sprekers op dit congres zullen in diverse plenaire lezingen en deelsessies hun inzichten en praktische handvatten met de deelnemers delen: 

  • Prof. Dr. Jan Derksen [Radboud Universiteit Nijmegen]  - Van klachtenpatroon naar tips ter preventie
  • Drs. Jean Pierre van de Ven  [Praktijk] – Keuzestress en prestatiedruk
  • Drs. Ad Nieuwenbroek [OrthoHulp] – De rol van faalangst – deel 1
  • Ingeborg Dijkstra – Verbeek [Stepping Stones Coaching] – Ouderbegeleiding  
  • Dr. Justine Pardien [Jeugd en Media] – Rol van social media
  • Drs. Peter Mol [Gedragondersteuning] – Stress bij leerlingen voorkomen, signaleren en verminderen

Meer…

Accreditatie, korting en aanmelding
Voor dit congres is accreditatie aangevraagd bij:
NIP K&J / NVO-OG
AbSG 
Registerplein
SKJ
Kwaliteitsregister V&V
Verpleegkundig Specialisten Register
Register Vaktherapie
LV POH-GGz

Leraren krijgen een op naam gesteld bewijs van deelname dat ze kunnen toevoegen aan hun portfolio voor 5 uren in de categorie "pedagogisch”.

Alle details over toegekende punten, een aanmeldformulier en een overzicht van kortingsmogelijkheden zijn te vinden op www.congresburo.com/stress2019  

Afdrukken Terug
Tags:

Reageer.

Dit formulier verzamelt uw naam, e-mail adres, IP-nummer en de tekst/inhoud die u inbrengt, zodat we goed zicht kunnen blijven houden op de commentaren die op de website worden geplaatst.
Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd bij het commentaar. Ons algemene privacybeleid vindt u elders op de website.
Reageren

x