Aandacht voor je dienst, vacatures of product?

Je wilt je dienst, product, opleiding, vacature of anderszins gericht onder de aandacht te brengen van professionals en management, werkzaam in en rond de Zorg voor de Jeugd/JGZ of de Zorg voor ouderen/VVT. Dat kan. Met Captise.  

Captise bereikt hiervoor rechtstreeks:

  •  ruim 20.000 mensen in en rond de Zorg voor Jeugd/JGZ
  •  ruim 30.000 mensen in en rond de Zorg voor Ouderen/VVT

Inzet media-mix
Captise zet een unieke mix van communicatiekanalen, platforms en (sociale) media in om de boodschap gericht te brengen:

  • portalen, gericht op Zorg voor Jeugd/JGZ of Zorg voor Ouderen/VVT
  • tweewekelijkse nieuwsbrieven met bijna 6000 abonnees (Jeugd/JGZ) resp. ruim 8000 abonnees (Ouderen/VVT); zie voorbeelden 
  • facebook met circa 5000 (JGZ) respectievelijk 4000 (VVT) likers
  • diverse eigen, gespecialiseerde LinkedIn groepen m.b.t. Zorg voor Jeugd en Zorg voor Ouderen (o.a. De Zorgmanagers, Jeugdgezondheidszorg, Zorg en Jeugd, Verpleging, e.a.)
  • andere, relevante, LinkedIn groepen
  • diverse malen via onze gespecialiseerde twitterkanalen (met ruim op JGZ 2900 resp Zorg circa 1400 volgers)
  • op Instagram Jeugdgezondheidszorg (ruim 1000 volgers) en Ouderenzorg_en_wijkverpleging (ruim 1000)
  • voor vacatures: diverse (ca. 12) jobboards (o.a. Indeed, Vacant, Joof, e.v.a.)

Meer weten?
Wil je ook geholpen worden om je boodschap of vacature gericht over te brengen? Neem dan contact op via info@captise.nl of bel 0651593539

Ons logo

x

 

7 meest gelezen nieuws afgelopen 30 dagen

Zorg voor mensen met een vervuilde woning kan beter

  • 18 februari 2021
  • Weergaves: 890
  • 0 Reactie

Lees meer in: Nieuws Zorg Algemeen
Zorg voor mensen met een vervuilde woning kan beter

Verpleegkundigen en verzorgenden in de wijkverpleging ervaren knelpunten bij het bieden van zorg aan cliënten in vervuilde woningen. Zij denken bijvoorbeeld dat het risico bestaat dat de cliënt een infectie oploopt, dat er brandgevaar is of dat de werkomgeving voor henzelf niet veilig is. Daarnaast geven ze aan dat ze terughoudend zijn met ingrijpen en niet altijd goed weten wat de juiste manier van handelen is, bijvoorbeeld wie er ingeroepen kan worden. Betere ondersteuning van deze professionals en samenwerkingsafspraken tussen organisaties in de zorg en het sociale domein kunnen deze knelpunten verminderen. Dit blijkt uit onderzoek van het Nivel. Deprofessionals pleiten voor regionale samenwerkingsafspraken over de taken en verantwoordelijkheden, bijvoorbeeld tussen gemeenten, GGD, GGZ-instellingen, woningbouwverenigingen en organisaties voor wijkverpleging. Daarnaast raden zij aan rondom een cliënt met een vervuilde woning een team te vormen.

Als verpleegkundigen en verzorgenden in een woning komen die ernstig vervuild is, bespreken zij met de cliënt wat er nodig is voor goede zorgverlening. Zo vragen zij een cliënt die gedoucht wil worden om de doucheruimte leeg te ruimen of om te zorgen voor schone handdoeken. En als zij een wond gaan verzorgen vragen ze om een schoon werkveld, zodat de kans op infecties zo klein mogelijk is.

Terughoudendheid met ingrijpen
Als de cliënt niet aan deze vraag voldoet, blijken wijkverpleegkundigen lang te wachten met het betrekken van andere professionals bij het probleem. De redenen die de geïnterviewde professionals hiervoor aangeven, zijn divers. Vaak is hen niet bekend welke andere professionals bij de cliënt betrokken zijn of welke hulp zij zouden kunnen bieden. Daarnaast bestaat de angst dat het inroepen van andere professionals ten koste gaat van de vertrouwensrelatie die zij hebben met de cliënt. Ten slotte geven de geïnterviewde verpleegkundigen en verzorgenden aan dat zij de privacy van de cliënt willen beschermen.

Behoefte aan helder organisatiebeleid en aan meer kennis en vaardigheden
Uit het onderzoek blijkt dat de wijkverpleging gebaat is bij een helder organisatiebeleid ten aanzien van de zorg voor cliënten met een vervuilde woning. Hierbij valt te denken aan het opstellen van een procedure met te doorlopen stappen en hulpmiddelen om de aard en ernst van de vervuiling in kaart te brengen. Ook noemen de geïnterviewden als mogelijke oplossingen: de mogelijkheid om een deskundige consulteren, meer kennisaanbod over de mogelijke oorzaken van vervuiling en meer vaardigheden aangeleerd krijgen om ermee om te gaan.

Over het onderzoek
De knelpuntenanalyse bestond uit: een verkenning van relevante onderzoeksliteratuur; interviews met (vertegenwoordigers van) cliënten; interviews met professionals uit de gezondheidszorg en uit het sociale domein; vier online focusgroepen met professionals. Het onderzoek is uitgevoerd op verzoek van beroepsvereniging V&VN. Het is gefinancierd door ZonMw binnen het programma ‘Ontwikkeling Kwaliteitsstandaarden 2019 - 2022: Wijkverpleging’.

V&VN
Het onderzoek is uitgevoerd op verzoek van beroepsvereniging V&VN. Het is gefinancierd door ZonMw.

Download
Download hier het rapport "Zorg voor mensen met een vervuild huishouden. Knelpunten en oplossingsrichtingen voor de wijkverpleging" (pdf)

Afdrukken Terug
Categorieën: Nieuws Zorg Algemeen
Tags:

Reageer.

Dit formulier verzamelt uw naam, e-mail adres, IP-nummer en de tekst/inhoud die u inbrengt, zodat we goed zicht kunnen blijven houden op de commentaren die op de website worden geplaatst.
Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd bij het commentaar. Ons algemene privacybeleid vindt u elders op de website.
Reageren

Theme picker