Captise%2C%20je%20kennis%20van%20de%20zorg
Captise%2C%20je%20kennis%20van%20de%20zorg
Captise%2C%20je%20kennis%20van%20de%20zorg
Captise%2C%20je%20kennis%20van%20de%20zorg
Captise%2C%20je%20kennis%20van%20de%20zorg
Captise%2C%20je%20kennis%20van%20de%20zorg
Captise%2C%20je%20kennis%20van%20de%20zorg

Aandacht voor uw dienst, vacatures of product?

Je wilt je dienst, product, opleiding, vacature of anderszins gericht onder de aandacht te brengen van professionals en management, werkzaam in en rond de Zorg voor de Jeugd/JGZ of de Zorg voor ouderen/VVT. Dat kan. Met Captise.  

Captise bereikt hiervoor rechtstreeks:

  •  ruim 20.000 mensen in en rond de Zorg voor Jeugd/JGZ
  •  ruim 30.000 mensen in en rond de Zorg voor Ouderen/VVT

Inzet media-mix
Captise zet een unieke mix van communicatiekanalen, platforms en (sociale) media in om de boodschap gericht te brengen:

  • portalen, gericht op Zorg voor Jeugd/JGZ of Zorg voor Ouderen/VVT
  • tweewekelijkse nieuwsbrieven met bijna 6000 abonnees (Jeugd/JGZ) resp. ruim 9000 abonnees (Ouderen/VVT); zie voorbeelden 
  • facebook met ruim 4000 (JGZ) respectievelijk 3300 (VVT) likers
  • diverse eigen, gespecialiseerde LinkedIn groepen m.b.t. Zorg voor Jeugd en Zorg voor Ouderen
  • andere, relevante, LinkedIn groepen
  • diverse malen via onze gespecialiseerde twitterkanalen (met ruim op JGZ 2900 resp Zorg circa 1400 volgers)
  • op Instagram Jeugdgezondheidszorg (ca 900 volgers) en Ouderenzorg_en_wijkverpleging (bijna 400)
  • voor vacatures: diverse (ca. 12) jobboards (o.a. Indeed, Vacant, Joof, e.v.a.)
  • voor vacatures: Whatsapp distributie voor vacatures (in ontwikkeling; ca 70 deelnemers)
  • voor vacatures: Captise Zorgrecruiter op Instagram (in ontwikkeling; ca 300 volgers)

Meer weten?
Wil je ook geholpen worden om je boodschap of vacature gericht over te brengen? Neem dan contact op via info@captise.nl of bel 0651593539

7 meest gelezen nieuws afgelopen 30 dagen

SavantZorg zet digitale dagkalender Luna van Nedap in

  • 25 december 2019
  • Weergaves: 627
  • 0 Reactie

Lees meer in: Nieuws Zorg Algemeen
SavantZorg zet digitale dagkalender Luna van Nedap in
Als eerste zorgorganisatie in Nederland test zorgorganisatie Savant Zorg de digitale dagkalender Luna. De Luna lijkt op een e-reader en toont de agenda van de cliënten. Zorgverleners en mantelzorgers kunnen op afstand afspraken en andere mededelingen invoeren in het slimme apparaat. Luna toont vervolgens de afspraken op het juiste moment van de dag. Tien cliënten met een lichte vorm van dementie experimenteren samen met mantelzorgers en zorgmedewerkers een halfjaar lang met het apparaat van fabrikant Nedap. Tijdens de testperiode wordt de Luna verfijnd. Na de experimentele fase kijkt Savant Zorg of de digitale dagkalender een vaste aanwinst kan zijn voor de zorg. Luna geeft cliënten houvast en rust. Bovendien ontlast het mantelzorgers en is het een extra middel om mensen zo lang mogelijk zelfstandig te laten wonen. De ontwikkeiing van Luna begon eerst als stageopdracht.

Wijkverpleegkundige Jolanda Brands: "De eerste ervaringen zijn heel positief. Zo merken zorgmedewerkers duidelijk meer rust bij cliënten. Tevens past de eenvoud van het systeem prima bij de doelgroep. De Luna kan een mooie aanwinst zijn in ons assortiment van zorgtechnologische hulpmiddelen.” 

Mobiel
Rick Klein Koerkamp van Nedap is blij dat zijn bedrijf de Luna in de praktijk kan testen bij Savant Zorg. “Savant is een voorloper in zorgtechnologie. Bovendien denkt de kerngroep Zorgtechnologie actief met ons mee en geeft waardevolle feedback. Nu heeft de Luna bijvoorbeeld nog een stroomkabel. Dat maakt het apparaat minder mobiel." 

Woonzorgcentrum
Mevrouw Toos Holtackers-Van Rijt (84) woont in het Helmondse woonzorgcentrum Savant Rivierenhof. In haar appartement op de eerste verdieping staat de Luna mooi in het zicht op het dressoir. ‘Middag om 3 uur Medicijnen innemen, Avond om half 11 Persoonlijke verzorging’ is duidelijk te lezen op de display. “Elke dag kijk ik regelmatig op het scherm om te zien wat ik vandaag moet doen”, vertelt ze als ze voor de Luna staat. “Dat geeft mij overzicht, structuur en vooral rust. Want ik kan het niet meer zo goed onthouden. Ik heb mijn medicijn al klaar liggen om in te nemen. Dat doe ik vanmiddag om 15.00 uur, lees ik hier. Ik vind het ideaal. Nu hoef ik niet meer zo vaak te bellen om na te gaan wat er gaat gebeuren.”

Niet meer kunnen missen
Hera Dekkers is de dochter en mantelzorger van mevrouw Holtackers. Zij maakt via haar mobiele telefoon afspraken voor de Luna. Dat gaat heel gemakkelijk. Op haar smartphone opent ze het zorgportaal Carenzorgt.nl en klik op ‘Kalender’. “Dan kies ik één van de activiteitenpictogrammen. Dan zet ik de dag, het tijdstip en de tekst erbij, druk op de verzendknop en de afspraak verschijnt wanneer het moet op het scherm van de Luna. Zo stel ik wekelijks een schema op met afspraken en mededelingen voor bijvoorbeeld de pedicure, lunchtijd, bezoekjes, uitstapjes en boodschappen doen. Zorgmedewerkers van Savant zetten via hun eigen digitale platform zorgafspraken op de Luna, zoals verzorgingstijden en medicijninname. Wij zijn heel tevreden met de Luna. Het werkt zelfs zo fijn dat we de digitale dagkalender eigenlijk al niet meer kunnen missen.”

Positieve eerste ervaringen
“Medio januari 2020 volgt een belangrijke tussenevaluatie met alle gebruikers. Als de testfase is afgelopen, beslist Savant of ze de Luna structureel gaat inzetten voor cliënten met een lichte vorm van dementie”, vertelt wijkverpleegkundige Jolanda Brands. Behalve lid van de kerngroep Zorgtechnologie bij Savant Zorg is zij centraal aanspreekpunt voor alle deelnemers van de Luna-test. “Om een goed beeld te krijgen van de mogelijkheden, hebben we de digitale kalender ook neergezet bij cliënten met dementie die nog thuis wonen. De eerste ervaringen zijn heel positief. Zo merken zorgmedewerkers duidelijk meer rust bij cliënten. Tevens past de eenvoud van het systeem prima bij de doelgroep. De Luna kan een mooie aanwinst zijn in ons assortiment van zorgtechnologische hulpmiddelen.”

Een uitdagende afstudeeropdracht
De ontwikkeling van Luna begon eind 2017 met een uitdagende afstudeeropdracht: ontwerp een gebruiksvriendelijk scherm met een agenda erin, voor mensen met beginnende dementie. Onze uitdaging was om iemand te vinden die kan werken op het grensvlak van techniek en design; dat talent komt niet zo vaak voorbij. Toch vond Nedap het in Hieu Nguyen,  die bijna klaar was met zijn studie Industrial Design Engineering aan de Universiteit Twente. Tijdens het afstuderen werkte Hieu aan het ontwerp van Luna. In 2018 studeerde hij af en blijft daarna bij Nedap werken. 
Afdrukken Terug
Categorieën: Nieuws Zorg Algemeen
Tags:

Reageer.

Dit formulier verzamelt uw naam, e-mail adres, IP-nummer en de tekst/inhoud die u inbrengt, zodat we goed zicht kunnen blijven houden op de commentaren die op de website worden geplaatst.
Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd bij het commentaar. Ons algemene privacybeleid vindt u elders op de website.
Reageren

x